Внутрішні незаразні хвороби

Навчально-методичний комплекс дисципліни

Викладач Литвиненко Л.М.

Відділення «Ветеринарно-технологічне»

Освітньо-професійний ступінь:Фаховий молодший бакалавр

Кількість кредитів ЄКТС :7

Всього годин: 210

З них аудиторні : 162 (лекцій : 88год.; практичні: 62год.; лабораторні: 12 год.) самостійна робота: 48год.

Модулів :8 Форма підсумкового контролю : іспит

Загальний опис дисципліни

Дисципліна “Внутрішні незаразні хвороби ” є профілюючою клінічною дисципліною, яка формує лікаря ветеринарної медицини. Вона вивчає методи дослідження, причини, розвиток, перебіг, симптоми й розпізнавання, терапію і профілактику внутрішніх хвороб тварин незаразної етіології. Ведення ветеринарної реєстраційної і звітної документації .

Мета: основною метою дисципліни «Внутрішні незаразні хвороби » є оволодіння студентами важливих питань загальної терапії та профілактики внутрішніх хвороб тварин, а також вивчення внутрішніх хвороб тварин, з’ясування їх етіології, патогенезу, симптомів

Завдання: Під час вивчення дисципліни “Внутрішні незаразні хвороби ” студенти повинні оволодіти знаннями та практичними навичками щодо етіології, патогенезу, патологоанатомічних змін, симптоматики, діагностики, перебігу, прогнозу, терапії та профілактики внутрішніх незаразних захворювань тварин. У разі вивчення цих питань необхідно поглибити теоретичну підготовку з етіопатогенезу хвороб і терапії тварин, розвивати у студентів клінічне мислення, творчий підхід при вирішенні практичних питань з ліквідації захворювань тварин.

Теоретичну основу дисципліни складають анатомія, гістологія, фізика, хімія, фізіологія, біохімія, фармакологія, клінічна діагностика хвороб тварин. Під час вивчення внутрішніх хвороб тварин зберігаються логіко-структурні міждисциплінарні зв’язки з профілюючими дисциплінами: “Патологічна анатомія”, “Епізоотологія з мікробіологією”, “Ветеринарна хірургія”, “Акушерство, гінекологія с.г. тварин”, “Паразитологія”, “Економіка та організація ветеринарної справи”.

Компетентнісний потенціал дисципліни

Спеціальні компетентності відповідно до освітньо-професійної програми:

СК2. Затність здійснювати відбір, етикетування і упаковування матеріалу для лабораторних досліджень та оформлення супровідних документів на нього.

СК3. Здатність проводити аналіз даних анамнезу, епізоотичної ситуації, результатів клінічних і лабораторних досліджень з метою своєчасної діагностики хвороб різної етіології.

СК4. Здатність виконувати профілактичні ветеринарно-санітарні заходи, карантинування та своєчасну ізоляцію хворих і підозрілих на захворювання тварин з метою запобігання захворювання та загибелі тварин.

СК5. Здатність здійснювати облік ветеринарних препаратів, засобів та іншого ветеринарного майна, забезпечувати їх збереження, раціональне використання.

СК6. Здатність застосовувати знання з біобезпеки, біоетики, благополуччя тварин у професійній діяльності.

СК7. Здатність організувати роботу відповідно до вимог безпеки життєдіяльності й охорони праці під час фахової діяльності.

СК9. Здатність проводити клінічні дослідження з метою формулювання висновків щодо стану тварин чи встановлення діагнозу.

СК12. Здатність надавати оперативну допомогу, здійснювати профілактику травматизму тварин та забезпечувати заходи щодо отримання здорового поголів'я.

СК13. Здатність здійснювати пропаганду ветеринарних знань серед населення й працівників тваринництва, господарств різних форм власності.

СК14. Здатність здійснювати планування професійної діяльності та оформлення звітної, облікової і довідкової документації.

Наскрізні змістовні лінії послідовно розкриваються у процесі навчання і корелюються з ключовими компетентностями .

Змістовна лінія «Екологічна безпека і сталий розвиток» реалізується на зразках , що дають змогу усвідомити причинно-наслідкові зв’язки у природі та її цілісність; важливість сталого (керовоного) розвитку країни для майбутніх поколінь.

Змістовна лінія «Громадянська відповідальність» - реалізується усвідомлення відповідальності за результатами навчання, які можуть у майбутньому вплинуть на розвиток країни; сумлінне виконання завдань у команді, участь у захисті довкілля(тварин) і збереження його для себе і майбутніх поколінь

Змістовна лінія «Здоров'я і безпека» торкається всіх тем програми. У результаті реалізації цієї змістовної лінії дотримуються правила безпечного поводження з речовинами і матеріалами у лабораторії , побуті й довкіллі, усвідомлюються залежність здоров’я від використання лікарських речовин.

Змістовна лінія «Підприємливість і фінансова грамотність» націлює на мобілізацію знань, практичного досвіду і ціннісних установок у ситуаціях вибору і прийняття рішень.

Реалізація змістовних ліній не передбачає будь- якого розширення чи поглиблення навчального матеріалу, але потребує уваги до певних його аспектів.

Як результат вивчення навчальної дисципліни студенти повинні знати:

- методи клінічних, лабораторних, функціональних, інструментальних та інших досліджень тварин;

- особливості етіології, патогенезу, симптомів, а також принципи лікування тварин та профілактики внутрішніх хвороб.

Вміти:

- володіти методами клініко-лабораторних, функціональних, інструментальних та інших досліджень хворих тварин та вміти аналізувати їх результати;

- розпізнавати (діагностувати) внутрішні хвороби тварин;

- вміти застосовувати відповідним чином ліки та біологічні засоби для забезпечення безпечності харчового ланцюга та довкілля;

- ефективно комунікувати з колегами для обміну науковою та технічною інформацією та практичним досвідом.

- складати план заходів профілактики внутрішніх хвороб тварин та організувати його виконання.

- вести ветеринарну документацію.

Структура навчальної дисципліни є орієнтовною. Під час складання навчальної програми викладачі можуть вносити обґрунтовані зміни та доповнення в зміст навчального матеріалу та розподіл навчальних годин за темами в межах бюджетного часу, відведеного навчальним планом на вивчення дисциплін. Внесені зміни та доповнення мають бути обговорені на засіданні циклової комісії та затверджені заступником директора з навчальної роботи.

Теми лекцій

1. Вступ.

2. Дослідження загального стану тварин.

3.Дослідження серцево – судинної системи.

4.Дослідження кровоносних судин.

5.Дослідження дихальної системи.

6.Дослідження легень

7. Дослідження системи органів травлення

8.Дослідження передшлунків та сичуга, шлунка і кишечника.

9.Дослідження сечової системи

10.Дослідження нервової системи

11.Дослідження системи крові .

12.Історія хвороби.

13.Основи загальної терапії. Види терапії.

14. Методи терапії. Фізіотерапія.

15.Механотерапія. Гідротерапія.

16.Терапевтична техніка.

17.Хвороби серцево - судинної системи.

18.Хвороби дихальної системи.

19.Хвороби легень запального характеру.

20.Хвороби легень незапального характеру .

21.Хвороби системи травлення.

22.Гіпотонія і атонія передшлунків.

23.Румініт. Травматичний ретикуліт, ретикулоперитоніт. Закупорка книжки. Хвороби сичуга: запалення і зміщення сичуга

24.Гастрит. Гастроентерит . Виразкова хвороба шлунку

25.Поняття про кольки. Гостре розширення шлунка. Метеоризм кишок, катаральна ентералгія, хімостаз , копростаз

26.Механічна непрохідність кишок.

27.Хвороби печінки..

28.Хвороби очеревини.

29.Хвороби сечової системи.

30.Хвороби нервової системи.

31.Хвороби системи крові

32.Хвороби обміну речовин і ендокринних органів.

33.Остеодистрофія.

34.Хвороби обміну речовин і ендокринних органів. Мікроелементози . Гіповітамінози. Аліментарна дистрофія. Ожиріння.

35.Хвороби шкіри

36.Отруєння.

37.Хвороби молодняка

38.Періодична тимпанія телят. Гастроентерит. Ентералгія. Молозивний токсикоз. Токсична дистрофія печінки

39.Хвороби органів дихання

40.Хвороби обміну речовин.

41.Хвороби Імунної системи

42.Хвороби органів травлення птиці

43.Хвороби обміну речовин птиці.

44.Хвороби органів яйцеутворення.

45.Хвороби органів травлення і печінки хутрових звірів.

46.Хвороби обміну речовин хутрових звірів.

47.Диспансеризація сільськогосподарських тварин

48. Відбір, пакування і пересилка матеріалів від трупів і хворих тварин при отруєнні

49. Надання лікувальної допомого молодняку з хворобами органів травлення.

50.Надання лікувальної допомого молодняку з хворобами органів дихання.

51.Вивчення хвороб молодняку із порушенням обміну речовин та надання їм лікувальної допомоги.

52.Проведення лікування і профілактики хвороб птиці з порушенням обміну речовин.

53.Вивчення хвороб хутрових звірів з порушенням обміну речовин.

54.Диспансеризація корів і нетелів на фермі.

Теми практичних занять

1. Вивчення правил поводження з тваринами, методів фіксації і приборкання.

2 Реєстрація тварин. Анамнез. Дослідження загального стану тварин.

3.Дослідження серцево-судинної системи з використанням сучасних технологій

4.Дослідження дихальної системи за новітньою технологією

5.Дослідження системи органів травлення з використанням сучасних технологій

6.Ознайомлення із штучними джерелами інфрачервоних і ультрафіолетових променів та приладів для електротерапії з використанням

7.Відпрацювання методів введення лікарських речовин.

8.Вивчення хвороб серцево - судинної системи.

9.Показ тварин із хворобами органів дихання та надання їм лікувальної допомоги із застосуванням сучасних технологій.

10. Вивчення хвороб органів травлення.

11.Надання лікувальної допомоги з хворобами органів травлення.

12.Вивчення хвороб обміну речовин.

13.Ознайомлення із зразками мінеральних добрив.

14.Надання невідкладної допомоги при отруєннях.

15.Відбір , пакування і пересилка кормів для санітарно – гігієнічних і хіміко – токсикологічних досліджень

Теми лабораторних занять:

1.Досліджння сечі с. г. тварин.

2. Дослідження крові.

3. Дослідження сечі від хворих тварин.

4. Дослідження крові від хворих тварин.