Технології в інших галузях тваринництва (рибництво,бджільництво, вівчарство, кролівництво і звірівництво)

Навчально-методичний комплекс дисципліни

Викладач : Семенюта Н. М.

Технологія виробництва продукції кролівництва і звірівництва

Відділення : «Ветеринарно-технологічне»

Семестр: 6

Освітньо-професійна степінь: Фаховий молодший бакалавр

Кількість кредитів ЄКТС:

Всього годин – 40

з них аудиторних -30 (22год.- лекція, 8 год. –ЛПЗ)

години самостійного навчання: -10 год.

Модулі : 2 Форма підсумкового контролю: ДИФ залік

Загальний опис дисципліни.

Навчальна дисципліна «Технологія виробництва продукції кролівництва і звірівництва» разом з іншими дисциплінами формує активно, комплексно і науково-обгрунтовано підхід фахівця з технології виробництва і переробки продукції тваринництва в набутті студентами теоретичних та практичних навичок вивчення біологічних та господарських особливостей,відтворення, утримання, годівлі,технології виробництва продукції кролівництва (дієтичного м'яса),хутра і пуху і звірівництва (товарного хутра), ведення племінної роботи в даній галузі.

Мета навчальної дисципліни - формування в студентів професійного мислення і активного творчого підходу під час вирішення практичних завдань у галузі кролівництва і звірівництва.

Основним завданням дисципліни є навчити студентів дотриманню правил охорони навчального середовища, техніки безпеки праці, виробничої санітарії та способи чистої гігієни, механізації виробничих процесів у тваринництві, розведення годівлі сільськогосподарських тварин, економіці виробництва продукції тваринництва.

Міждисциплінарні зв’язки : «Анатомія та фізіологія тварин», «Розведення сільськогосподарських тварин», «Годівля сільськогосподарських тварин», «Економіка виробництва продукції тваринництва».

Компетентність потенціал дисципліни спеціальні компетентності відповідно до освітньо-професійної програми.

СК1 Здатність до застосування знань з морфологічних і радіологічних особливостей сільськогосподарських тварин.

СК2 Здатність забезпечувати підготовку кормів та раціональну годівлю сільськогосподарських тварин.

СК3 Здатність до застосування прийомів та методів розведення сільськогосподарських тварин.

СК4 Здатність використовувати методи та технології відтворення сільськогосподарських тварин.

СК5 Здатність проводити аналіз виробничої економічної діяльності,вести звітно-облікову і технологічну документацію виробничого підрозділу.

СК7 Здатність проводити заходи щодо захисту здоров'я та забезпечення благополуччя сільськогосподарських тварин.

СК13 Здатність використовувати професійні знання та навички з технології виробництва продукції тваринництва.

Назрізні змістові лінії послідовно розриваються у процесі навчання і корелюються з ключовими компетентностями.

Змістова лінія « Екологічна безпека і сталий розвиток» реалізується на зразках, що дають змогу усвідомити причинно-наслідкові зв’язки у природі і її цілість; важливість сталого (керованого) розвитку країни для майбутніх поколінь.

«Громадянська відповідальність» - реалізується усвідомлення відповідальності за результати навчання, які можуть у майбутньому впливати на розвиток країни; сумлінне виконання завдань у команді; участь у захисті довкілля (тварин) і збереження його для себе та майбутніх поколінь.

Змістова лінія «Здоров'я і безпеки» торкається всіх тем програми. У результаті реалізації цієї змістової лінії дотримуються правил безпечного поводження з речовинами і матеріалами у лабораторії, побуті й довкіллі; усвідомлюються залежність здоров'я від використання лікарських речовин.

Змістова лінія «Підприємливість і фінансова грамотність» націлює на мобілізацію знань, практичного досвіду і ціннісних установок у ситуаціях вибору і прийняття рішень.

Реалізація змістових ліній не передбачає будь-якого розширення чи поглиблення навчального матеріалу, але потребує посилення уваги до певних його аспектів.

4.Як результат вивчення навчальної дисципліни студенти повинні Знати:

Уміти:

  • сучасний стан кролівництва і звірівництва та пріоритетні напрями розвитку галузі;
  • сучасний стан кролів та звірів;
  • породи і кролів і звірів,їх біологічні особливості та господарсько-корисні ознаки;
  • типи конституції та їх характеристику;
  • особливості екстер’єру різних видів сільськогосподарської кролів і звірів;
  • продуктивність кролів та фактори, що на неї впливають;
  • методи розведення та їх використання;
  • використання гетерозису при схрещуванні і гібридизації;
  • добір і підбір у кролівництві;
  • роль племінної роботи в поліпшенні продуктивних якостей кролів та звірів;
  • системи і способи утримання кролів і звірів;
  • технологію годівлі кролів та звірів віку і напрямку продуктивності;
  • вимоги державних стандартів;
  • виробничу санітарію та заходи з охорони довкілля.

Вміти:

  • визначати види і основні породи кролів та звірів;
  • оцінювати продуктивні якості кролів за екстер’єрним і конституційними;
  • оцінювати племінні та продуктивні якості кролів і звірів;
  • робити підбір пар для спаровування;
  • балансувати схеми технологічного процесу виробництва м'яса кролів;
  • встановлювати категорію м'яса кролів;
  • оцінювати якість харчових м'яса кролів;
  • дотримуватися правил безпеки праці на кролефермах і звірофермах.

Теми лекції:

1.Вступ. Походження, ознайомлення та біологічно господарські особливості кролів.

2.Породи і продуктивність кролів.

3.Племінна робота в кролівництві.

4.Відтворення кролів.

5.Технологія утримання і годівлі кролів.

6.Інноваційні технології виробництва кролів.

7.Забій кролів, первинна обробка та вичинка шкури.

8.Обєкти хутрового звірівництва.

9.Технологія утримання і годівлі хутрових звірів.

10.Особливості розведення хутрових звірів.

11.Поширені хвороби хутрових звірів.

Теми практичних занять

1.Складання раціонів для різних статево-вікових груп кролів.

2.Провести розрахунок основних параметрів кролеферми промислового типу.

3.Техніка безпеки та виробнича санітарія при роботі з кролями.

4.Визначення норм годівлі та складання раціонів для хутрових звірів.