Вступ до спеціальності (ветеринари)

Навчально-методичний комплекс дисципліни

Викладач: Даценко Л.І.

Відділення «Ветеринарна медицина»

Семестр: 2, 4

Освітньо-професійний ступінь: Фаховий молодший бакалавр

Кількість кредитів ЄКТС: 3

Всього годин: 90

З них аудиторні години: 30

Години самостійного вивчення: 60

Модулів: 2

Форма підсумкового контролю: залік 2, 4 семестр

Загальний опис дисципліни

Навчальна дисципліна «Вступ у спеціальність» разом з іншими спеціальними дисциплінами формує активний, комплексний, економічно виправданий і науково обгрунтований підхід фахівця ветеринарної медицини у вирішенні питань інтенсивного розвитку тваринницької галузі і виробництва продукції високої якості.

Основною метою дисципліни «Вступ у спеціальність» :

  • ознайомлення студентів, майбутніх фахівців ветеринарної медицини з основними напрямками діяльності ветеринарної медицини;
  • вивчення базових понять з ветеринарної медицини;
  • вивчення історії розвитку ветеринарної медицини в Україні,
  • дати студентам загальні відомості про підготовку фахівців ветеринарної медицини в Україні.

Основні завдання вивчення навчальної дисципліни: сприяти зацікавленню студентів обраною спеціальністю та можливостями реалізації власних прагнень у ній формувати у студентів стійке усвідомлення правильності вибору професії через її суспільну значність.

Міждисциплінарні зв’язки: « Історія України», «Організація ветеринарної справи», «Економіка сільського господарства», «Менеджмент та маркетинг у ветеринарній медицині», анатомія і фізіологія с/г тварин, патологічна анатомія, латинська мова, фармакологія, годівля, зоогігієна.

Компетентнісний потенціал дисципліни

  • Спілкування державною (і рідною — у разі відмінності) мовами
  • Спілкування іноземними мовами
  • Математична компетентність
  • Основні компетентності у природничих науках і технологіях
  • Інформаційно-цифрова компетентність
  • Уміння вчитися впродовж життя
  • Ініціативність і підприємливість
  • Соціальна і громадянська компетентності
  • Обізнаність і самовираження у сфері культури
  • Екологічна грамотність і здорове життя

Наскрізні змістові лінії постійно розкриваються у процесі навчання і корелюються з ключовими компетентностями.

Змістова лінія «Економічна безпека і сталий розвиток» реалізується у усвідомленні причино- наслідкових зв’язків у природі і її цінність; важливість сталого ( керованого) розвитку країни для майбутніх поколінь.

«Громадянська відповідальність» - реалізується усвідомленням відповідальності та результатами навчання, які можуть у майбутньому вплинути на розвиток країни; сумлінне виконання завдань у команді; участь у захисті довкілля ( тварин) і збереженні його для себе та майбутніх поколінь.

У результаті реалізації змістової лінії «Здоров’я і безпека» дотримуються правила безпечного поводження з інфікованим матеріалом, речовинами і матеріалами у лабораторії, побуті і довкіллі; усвідомлюються залежність здоров’я від використання лікарських речовин.

Змістова лінія «Підприємливість і фінансова грамотність» націлює на мобілізацію знань, практичного досвіду і ціннісних установок у ситуаціях вибору і прийняття рішень.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:

Знати:

  • значення ветеринарної медицини як науки та її завдання у соціально- економічному розвитку нашої держави;
  • основні об’єкти і напрямки професійної діяльності фахівців ветеринарної медицини ;
  • історію ветеринарної медицини, її символіку;
  • розвиток та діяльність служби ветеринарної медицини України;
  • структуру ветеринарної освіти в Україні, основи професійної етики, загальні вимоги до сучасного фахівця ветеринарної медицини;

Вміти:

  • орієнтуватися у ветеринарній технології та грамотно користуватись нею;
  • самостійно працювати з першоджерелами, посібниками, довідниками;
  • вести конспект, готуватися до занять;

Теми лекцій

  1. Вступ
  2. Лікувальна справа первісної людини, племен трипільської культури та часів Київської Русі
  3. Лікувальна справа і ветеринарія в період татаро – монгольського нашестя та литовсько-польського панування
  4. Характеристика епохи часів козацької доби
  5. Стан тваринництва і поширення епізоотій Громадянської та Другої світової війн.
  6. Етапи реформування ветеринарної служби України
  7. Характеристика розвитку регіону.Розвиток та діяльність Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів регіону.
  8. Розвиток ветеринарної освіти, науки в Україні та підготовка кадрів.

Теми практичних занять

  1. Вивчення символіки древніх часів, символіки медицини і ветеринарної медицини сьогодення.
  2. Вивчення успіхів природознавства та їх вплив на розвиток ветеринарії. Відкриття В. Гарвеєв кровообігу (1628), А. Левенчуком- мікроскопа і М. Мальпігі- капілярів.
  3. Ознайомлення із структурою та змістом Закону України «Про ветеринарну медицину».
  4. Ознайомлення з організацією структурою Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів області, об’єктами ветеринарної діяльності, правами та обов’язками ветеринарних фахівців.
  5. Вивчення історії заснування закладу освіти. Відділення ветеринарної медицини-історія та сучасність.

Теми семінарських занять

  1. Історія лікувальної медицини на різних етапах розвитку людства.
  2. Ветеринарна освіта в Україні.