Культурологія (ветеринари)

Навчально-методичний комплекс дисципліни

Викладач: Одарченко А.В.

Відділення «Ветеринарно-технологічне»

Семестр: 3-4.

Освітньо-професійний ступінь: Фаховий молодший бакалавр

Кількість кредитів ЄКТС: 2

Всього годин – 60:

з них аудиторні години: 45 (37год. лекцій, 8 год семінарських занять)

години самостійного навчання: 15 

Модулів: 2

Форма підсумкового контролю: залік

Загальний опис дисципліни.

Мета дисципліни: знайомити студентів з фундаментальними досягненнями світової вітчизняної культури, розкрити єдність і різноманітність культур світу, показати значущість культури в життєдіяльності людини і соціальних груп, її роль в творчості та вдосконаленні особистості, гуманізації суспільних відносин. Курс дає можливість студентам долучитися до скарбниці мудрості й досвіду, надбаних людством протягом тисячоліть.

Завдання:

Збагатити і розширити гуманітарну підготовку студентів, формувати творчу активність майбутніх фахівців. Спрямувати молодь на особистісну культуро творчу орієнтацію в сучасному світі, сприяти осмисленню сукупності культурних досягнень людства, взаєморозумінню та продуктивній співпраці з народами, які мають схожі, так і відмінні риси в культурі, веденню кваліфікованого діалогу з партнерами іншої культурно домінанти.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

  • Основні терміни та поняття культурології на рівні відтворення, тлумачення для розширення інтелектуального рівня.
  • Закономірності культурного процесу, культури як специфічного та унікального феномену людства.
  • Основні етапи розвитку світової культури.
  • Основні етапи розвитку української культури.
  • Тенденції розвитку і взаємозв’язків світової та української культури на сучасному етапі.

вміти:

  • Визначати основні етапи розвитку світової та української культури.
  • Правильно оцінити сучасний стан розвитку культури й культурного розвою, бачити і розуміти постійні зміни в різноманітних сферах соціокультурного процесу.
  • Диференціювати системні зв’язки всіх складових культури, всього мистецького процесу.
  • Визначати проблеми розвитку культури українського народу в контексті світової культури, а також аналізувати культури народів в їхньому взаємозв’язку.
  • Реалізувати одержані знання з культурології для формування особистості в умовах розмаїття культур.

Ключові компетентності, якими мають оволодіти студенти.

  • компетентність – передбачає здатності жити в соціумі (враховувати інтереси і потреби різних соціальних груп, дотримуватись соціальних норм і правил, співпрацювати з різними партнерами тощо). Комунікативна компетентність – передбачає оволодіння технологіями усного і письмового спілкування різними мовами, в тому числі й мовою комп'ютерного програмування, включаючи спілкування через Intertnet; наявність розвинутої мови, техніки спілкування (говоріння, слухання); володіння сучасними засобами зв'язку, вміння складати ділові папери та ін. Інформаційна компетентність – передбачає здатність до пошуку, обробки, збереження і створення інформаційних ресурсів та обміну ними.

Когнітивна компетентність – проявляється у: 1) готовності до постійного підвищення освітнього рівня, потребі в актуалізації і реалізації особистісного потенціалу, здатності самостійно здобувати нові знання й уміння, здатності до саморозвитку; 2) здатності переносити знання й уміння з одного виду професійної діяльності в інший, вирішувати проблеми, самостійно і критично мислити. Спеціальна компетентність – полягає у підготовленості особистості до самостійного виконання професійних дій, оцінки результатів власної праці. Спеціальна компетентність формується у навчальному процесі під час професійного становлення та розвитку фахівця.

Основу цього процесу складає формування загально-предметних і спеціальнопредметних компетентностей. Загально-предметні компетентності, сформовані відповідно.

За результатами навчання з навчальної дисципліни студенти повинні також набути професійних та особистісних компетентностей, що відповідають фаховій підготовці. Професійні компетентності розглядаються як показники готовності тих, хто навчається, до здійснення конкретної професійної діяльності на певному рівні виконання. Особистісні компетентності визначаються як синтез особистісних якостей людини, які розвиваються в процесі життя й навчання. При підготовці студентів особистісні компетентності розглядаються як необхідні для опанування професією і які формуються у навчально-виховному процесі, а саме: моральні, громадянські і професійно-значущі.

Теми лекцій:

1. Предмет культурології як науки про культуру. Суть і сутність культури. Функції культури. Культура і цивілізація.

2. Походження і головні етапи розвитку культури. Виникнення мистецтва. Первісна культура.

  1. Культура Античності.
  2. Культура Середньовіччя. Культура Візантії.
  3. Європейська культура ХІХ-ХХ ст..
  4. Культура східних слов’ян.
  5. Культура Київської Русі.
  6. Українська культура ХVІІІ-ХІХ ст..
  7. Українська культура ХХ ст..
  8. Національна культура в сучасній Україні.
  9. Єдність і взаємозалежність світової та національної культур.

Теми семінарських занять:

1. Культура стародавнього Сходу.

2. Культура Відродження.

3. Культура Нового часу. Просвітництва.

4. Українська культура XVI-XVIIст.