Історія України

Навчально-методичний комплекс дисципліни

Викладач: Бондарчук О.І.

Відділення «Ветеринарно-технологічне»

Семестр: 1-3.

Освітньо-професійний ступінь: Фаховий молодший бакалавр

Всього годин – 105:

з них аудиторні години: 105( з них практичних - 32 ),

Модулів: 7

Форма підсумкового контролю: іспит

Мета: Формування історичного мислення, наукового світогляду; сприяти формуванню в студентів національно-культурної ідентичності, патріотичного світогляду, активної соціальної та громадянської позиції, почуття власної гідності у результаті осмислення соціального та морального досвіду минулих поколінь, розуміння історії і культури України в контексті історичного процесу.

Ця мета має конкретизуватися в комплексі завдань, серед яких пріоритетними є:

– поглиблення інтересу до історії як сфери знань і навчального предмета, розвиток мисленнєвих здібностей та умінь, необхідних для розуміння сучасних викликів;

– набуття системних знаннь про факти, події, явища, тенденції в Україні та світі ХХ–ХХІ ст. з позицій: цінності життя людини, досвіду українського державотворення, утвердження єдності й соборності Українського народу, значення європейських культурних і правових традицій для суспільних процесів в Україні, зміцнення національних інтересів і суверенітету, цілісності та непорушності кордонів Української держави в контексті світового історичного процесу;

– розвиток історичного, критичного та творчого мислення, здатності розуміти загальний хід історичного процесу, проблеми, що стоять перед країною та світом;

– спонукати до усвідомлення національного інтересу, необхідності захисту суверенітету, територіальної цілісності своєї держави в умовах реальних військово-політичних, інформаційних та інших викликів;

– долучення до духовних і культурних надбань і цінностей, історико-культурних традицій українського й інших народів;

– сприяння формуванню політичної та правової культури, громадянської самосвідомості, пошани до державної символіки України в гармонійному поєднанні із національними та загальнолюдськими цінностями.

  • Очікувані результати вивчення дисципліни:

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:

Знати: -сутність основних проблем історії та сучасного буття народу України;

  • Основні закони та етапи розвитку людської спільності;
  • Витоки української нації та її місце в загальнолюдських процесах;
  • Суспільноекономічні, політичні та культурні процеси історичного розвитку українського народу
  • Історичні події;
  • Зародження та розвиток української державності;
  • Процеси розбудови сучасної, незалежної української держави;
  • Діяльність історичних осіб і політичних партій.
  • вміти: Порівнювати, пояснювати, аналізувати, узагальнювати і критично оцінювати історичні факти та діяльність осіб, спираючись на отримані знання, на основі альтернативних поглядів на проблеми;
  • Оцінювати події та діяльність людей в історичному процесі з позиції загальнолюдських цінностей;
  • Користуватися науковою термінологією;
  • Складати конспект, тези, готувати реферат, доповідь, складати список літератури за темою, виконувати проекти, брати участь у дискусії, конференції;
  • Використовувати різні джерела знань: документи, науковопопулярну літературу, періодичну пресу;порівнювати і критично аналізувати інформацію з різних джерел знань;
  • Визначати роль людського фактора в історії, давати різнобічну характеристику історичним особам, розкривати внутрішні мотиви їхніх дій;
  • Порівнювати історичні події, процеси з періодами (епохами), орієнтуватись у науковій періодизації історії;
  • Працювати з усіма доступними джерелами знань, вміти самостійно добувати історичну інформацію за темою;
  • Вміти аргументовано, на основі історичних фактів відстоювати власні погляди на ту чи іншу проблему, толерантно ставитися до протилежних думок, брати участь у дискусіях, „круглих столах”, конференціях, виявляти розбіжності у позиціях, критично ставитись до тенденційної інформації.
  • Компетентнісний потенціал курсу (за ключовими компетентностями)
  • Спілкування державною мовою
  • Математична компетентність
  • Основні компетентності у природничих науках і технологіях
  • Інформаційно-цифрова компетентність
  • Уміння вчитися впродовж життя
  • Ініціативність і підприємливість
  • Соціальна та громадянська компетентності
  • Обізнаність та самовираження у сфері культури
  • Екологічна грамотність і здорове життя

Передумови вивчення дисципліни: всесвітня історія, зарубіжна література, географія, громадянська освіта.