Навчально-методичний комплекс дисципліни
Викладач: Бондарчук О.І.
Відділення «Ветеринарно-технологічне»
Семестр: 1-3.
Освітньо-професійний ступінь: Фаховий молодший бакалавр
Всього годин – 105:
з них аудиторні години: 105( з них практичних - 32 ),
Модулів: 7
Форма підсумкового контролю: іспит
Мета: Формування історичного мислення, наукового світогляду; сприяти формуванню в студентів національно-культурної ідентичності, патріотичного світогляду, активної соціальної та громадянської позиції, почуття власної гідності у результаті осмислення соціального та морального досвіду минулих поколінь, розуміння історії і культури України в контексті історичного процесу.
Ця мета має конкретизуватися в комплексі завдань, серед яких пріоритетними є:
– поглиблення інтересу до історії як сфери знань і навчального предмета, розвиток мисленнєвих здібностей та умінь, необхідних для розуміння сучасних викликів;
– набуття системних знаннь про факти, події, явища, тенденції в Україні та світі ХХ–ХХІ ст. з позицій: цінності життя людини, досвіду українського державотворення, утвердження єдності й соборності Українського народу, значення європейських культурних і правових традицій для суспільних процесів в Україні, зміцнення національних інтересів і суверенітету, цілісності та непорушності кордонів Української держави в контексті світового історичного процесу;
– розвиток історичного, критичного та творчого мислення, здатності розуміти загальний хід історичного процесу, проблеми, що стоять перед країною та світом;
– спонукати до усвідомлення національного інтересу, необхідності захисту суверенітету, територіальної цілісності своєї держави в умовах реальних військово-політичних, інформаційних та інших викликів;
– долучення до духовних і культурних надбань і цінностей, історико-культурних традицій українського й інших народів;
– сприяння формуванню політичної та правової культури, громадянської самосвідомості, пошани до державної символіки України в гармонійному поєднанні із національними та загальнолюдськими цінностями.
- Очікувані результати вивчення дисципліни:
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
Знати: -сутність основних проблем історії та сучасного буття народу України;
- Основні закони та етапи розвитку людської спільності;
- Витоки української нації та її місце в загальнолюдських процесах;
- Суспільноекономічні, політичні та культурні процеси історичного розвитку українського народу
- Історичні події;
- Зародження та розвиток української державності;
- Процеси розбудови сучасної, незалежної української держави;
- Діяльність історичних осіб і політичних партій.
- вміти: Порівнювати, пояснювати, аналізувати, узагальнювати і критично оцінювати історичні факти та діяльність осіб, спираючись на отримані знання, на основі альтернативних поглядів на проблеми;
- Оцінювати події та діяльність людей в історичному процесі з позиції загальнолюдських цінностей;
- Користуватися науковою термінологією;
- Складати конспект, тези, готувати реферат, доповідь, складати список літератури за темою, виконувати проекти, брати участь у дискусії, конференції;
- Використовувати різні джерела знань: документи, науковопопулярну літературу, періодичну пресу;порівнювати і критично аналізувати інформацію з різних джерел знань;
- Визначати роль людського фактора в історії, давати різнобічну характеристику історичним особам, розкривати внутрішні мотиви їхніх дій;
- Порівнювати історичні події, процеси з періодами (епохами), орієнтуватись у науковій періодизації історії;
- Працювати з усіма доступними джерелами знань, вміти самостійно добувати історичну інформацію за темою;
- Вміти аргументовано, на основі історичних фактів відстоювати власні погляди на ту чи іншу проблему, толерантно ставитися до протилежних думок, брати участь у дискусіях, „круглих столах”, конференціях, виявляти розбіжності у позиціях, критично ставитись до тенденційної інформації.
- Компетентнісний потенціал курсу (за ключовими компетентностями)
- Спілкування державною мовою
- Математична компетентність
- Основні компетентності у природничих науках і технологіях
- Інформаційно-цифрова компетентність
- Уміння вчитися впродовж життя
- Ініціативність і підприємливість
- Соціальна та громадянська компетентності
- Обізнаність та самовираження у сфері культури
- Екологічна грамотність і здорове життя
Передумови вивчення дисципліни: всесвітня історія, зарубіжна література, географія, громадянська освіта.