Фізичне виховання 211 "Ветеринарна медицина"

Навчально-методичний комплекс дисципліни

Викладач: Отисько С.В.

Фізичне виховання

Відділення «Ветеринарно-технологічне»

Спеціальність “Ветеринарна медицина”

Семестр: 5-7

Освітньо-професійний ступінь: Фаховий молодший бакалавр

Кількість кредитів ЄКТС: 6

Всього годин –180

з них аудиторні години: 73 ( з них 71 год. Практичні,2 год лекції)

години самостійного навчання: 107

Модулів: 5 Форма підсумкового контролю: залік

Загальний опис дисципліни.

2.1 Основною метою навчальної дисципліни «Фізичне виховання» є:

- формування у студентів стійкої мотивації щодо збереження свого здоров’я, фізичного розвитку та фізичної підготовки;

- гармонійний розвиток природних здібностей та психічних якостей; - -

- використання засобів фізичного виховання в організації здорового способу життя.

 

2.2 Основними завданнями вивчення дисципліни:

— формування загальних уявлень про фізичну культуру, її значення в житті людини, збереження та зміцнення здоров’я, фізичного розвитку;

— розширення рухового досвіду, вдосконалення навичок життєво необхідних рухових дій, використання їх у повсякденній та ігровій діяльності;

— розширення функціональних можливостей організму дитини через цілеспрямований розвиток основних фізичних якостей і природних здібностей;

— формування ціннісних орієнтацій щодо використання фізичних вправ як одного з головних чинників здорового способу життя;

— формування практичних навичок для самостійних занять фізичними вправами та проведення активного відпочинку.

 

2.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні знати:

− основи здорового способу життя;

− основи організації і методики найбільш ефективних видів і форм раціональної рухової діяльності й уміння застосовувати їх на практиці у своїй фізичній активності;

− основи методики оздоровлення і фізичного удосконалення традиційними та нетрадиційними засобами і методами фізичної культури;

− основи професійно-прикладної фізичної підготовки і уміння застосовувати їх на практиці.

Вміти:

  • дотримуватись основ здорового способу життя,фізичне вдосконалення і самовиховання,потреби в регулярних заняттях фізичними вправами та спортом;
  • застосовувати основи професійно-прикладної фізичної підготовки і уміння використовувати їх на практиці ;
  • застосовувати практичні уміння і навички, отримані на заняттях;
  • застосовувати досвід творчого використання фізкультурно-оздоровчої і спортивної діяльності для досягнення особистих і професійних цілей;

— застосовувати теоретико - методичні знання практично ;

— застосовувати техніку виконання фізичних вправ як на заняттях з фізичної культури, так і в позааудиторний час;

— виконувати навчальні нормативи (з урахуванням динаміки особистого результату)

Компетентнісний потенціал дисципліни

Спеціальні компетентності відповідно до освітньо-професійної програми

Призначення змістових ліній.

Змістова лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток» націлена на формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.

Використовувати знання про особливості фізичного стану та адаптацію організму до фізичних навантажень в процесі фізкультурно-оздоровчих занять, використовувати інноваційні технології для покращення здоров’я, усвідомлювати людину як частину природи, її взаємодію з природнім середовищем у процесі фізкультурно-оздоровчої діяльності, використовувати сили природи в процесі занять з фізичної культури, вміти проводити різні форми рухової активності в умовах природного середовища тощо.

Реалізація змістової лінії «Громадянська відповідальність» сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства.

Вміти ефективно співпрацювати з іншими у процесі фізичного виховання, виявляти солідарність та зацікавлення у спільному розв’язанні проблем, здійснювати критичну і практичну рефлексію, в ухваленні спільних рішень в досягненнях мети, формування відповідальності та розуміння цінностей фізичної культури, дотримання демократичних принципів у фізкультурній діяльності, виконання громадського та конституційного обов’язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави.

Вивченням питань, що належать до змістової лінії «Здоров'я і безпека» прагнуть сформувати учня/ученицю як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який/яка здатний/на дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище, за потреби в умовах надзвичайних ситуацій.

Розуміти, що фізична культура є складовою частиною загальної культури суспільства, спрямована на зміцнення здоров’я, розвиток фізичних, морально-вольових та інтелектуальних якостей людини з метою гармонійного формування її як особистості.

Усвідомлювати, що фізична культура є важливим засобом підвищення соціальної активності людей, задоволення їх моральних, естетичних та творчих запитів, життєво важливої потреби взаємного спілкування, розвиток дружніх стосунків тощо. Свідомо ставитися до власного здоров’я та здоров’я інших; вміти організувати гру чи інший вид рухової діяльності, спілкуватися в різних ситуаціях фізкультурно-спортивної діяльності, нівелювати конфлікти, здобувати чесну перемогу та з гідністю приймати поразку, дотримуватися правил чесної гри, усвідомлювати важливість дотримання санітарно-гігієнічних вимог при виконанні фізичних вправ, розуміти значення рухової активності в житті людини для покращення здоров’я, формувати навички самоконтролю в процесі занять фізичною культурою, дотриматися правил безпечної поведінки під час уроків, змагань та інших форм фізичного виховання.

Змістова лінія «Підприємливість та фінансова грамотність» націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо). Формувати уміння надавати фізкультурно-оздоровчі послуги з урахуванням особливостей конкретного підприємства, організації тощо. Сприяти формуванню здатності до оцінювання власних можливостей в процесі рухової діяльності, вміти працювати в команді, формувати навички співробітництва, реалізовувати різні ролі в ігрових ситуаціях, відповідати за прийняті рішення, усвідомлювати важливість співпраці під час ігрових ситуацій, власних позитивних сторін та визнавати свої недоліки у тактичних діях в різних видах спорту, проявляти ініціативність та активність у фізкультурній діяльності, вміти планувати змагання між класами, школами тощо та укладати кошторис запланованих змагань.

Теми лекцій.

  1. Олімпійський та паралімпійський рух на сучасному етапі.

Вплив фізичних вправ на розвиток організму.

Теми практичних занять.

Змістовий модуль баскетбол

1. Стійки, пересування, зупинки, повороти у нападі й захисту;

2. Ведення, передачі, кидки м’яча в умовах захисних дій гравців;

3. Індивідуальні, групові й командні тактичні дії у нападу і захисту.

Змістовий модуль волейбол

1. Верхня пряма подача. Подача в ліву та праву половину майданчика.

2. Верхня бокова подача. Вибіркове виконання подачі: на гравця, слабшого у прийомі м’яча, на гравця що вийшов після заміни.

3. Багаторазова передача м’яча в стіну зі зміною висоти передачі та відстані до стіни; завислі передачі в ближню зону 2-3, 3-2; передача через зону: 2-4, 4-2. Передача м’яча з пересуванням в парах, в трійках, передачі м’яча у падінні, у стрибку. за спину.

Змістовий модуль гімнастика

1.Юнаки та дівчата: вправи на тренажерах для розвитку основних м’язових груп

2. Комплекси вправ для колового тренування

3. Підготовчий комплекс вправ без обтяжень з Атлетизму

Змістовий модуль легка атлетика

  1. Біг на короткі дистанції, серії бігу. Спортивна ходьба. Рівномірний біг, повільний біг. Човниковий біг.
  2. Стрибки в довжину з місця та розбігу.
  3. Метання малого мяча, гранати на дальність з розбігу

Змістовий модуль настільний теніс

1. Виконання „підставки”, „зрізки”, плоского, короткого, атакувального, різкого, обманного

та завершального ударів.

2. Різновиди „топ-спіну”.

Види обертань м’яча: нижнє, верхнє, бокове.

Класифікація прийомів із нижнім обертанням м’яча.

3. Навчання комбінацій „трикутник”, „вісімка”

Тактика: виконання та прийому подач, виконання швидких атакувальних ударів, виконання „топ-спіну”, парної (змішаної) гри.

4. Основні технічні та тактичні прийоми парної (змішаної) гри. Розстановка гравців в парному (змішаному) розряді.