Навчально-методичний комплекс дисципліни
Викладач: Бондарчук О.І.
Відділення «Ветеринарно-технологічне»
Семестр: 1-2.
Освітньо-професійний ступінь: Фаховий молодший бакалавр
Всього годин – 88:
з них аудиторні години: 88( з них практичних - 17 ),
Модулів: 3
Форма підсумкового контролю: залік
Загальною метою географії є формування в студентів географічної картини світу на прикладі вивчення систем розселення та просторової організації економічної діяльності в окремих регіонах і країнах з урахуванням сучасних геополітичних, соціальних, економічних та екологічних аспектів. Мета реалізується через вирішення таких головних завдань:
- формування в учнів цілісної географічної картини світу;
- розкриття ролі географії у розв'язуванні економічних, екологічних і соціальних проблем суспільства;
- створення освітнього середовища для розуміння особливостей участі регіонів і окремих країн у міжнародному поділі праці;
- розвиток у школярів геопросторового мислення та вміння логічно висловлювати свої думки щодо сучасних процесів у світі;
- обґрунтування доцільності наукового підходу до природокористування, мотивування екологічно грамотної, здоров’язбережувальноїповедінки;
- формування картографічної грамотності й культури;
- вироблення умінь користуватися джерелами географічної інформації, аналізувати її; застосовувати здобуті географічні знання в практичній діяльності;
- розвиток здатності до співробітництва під час виконання практичних робіт та проведення досліджень;
- заохочення засобами географії до самореалізації своїх здібностей, інтересів та життєвих планів.
Очікувані результати вивчення дисципліни:
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
- Що вивчає соціальноекономічна географія світу,
- причини формування історикогеографічних регіонів світу,
- основні форми державного устрою і правління країн світу,
- кількість населення Землі та окремих країн, типи відтворення населення,
- співвідношення населення за регіонами світу,
- види природних ресурсів, закономірності їх розміщення,
- основні райони розміщення провідних галузей господарства,
- суть і особливості глобальних проблем людства,
- основні економікогеографічні характеристики регіонів та окремих країн світу
вміти:
- називати і характеризувати основні форми державного устрою та управління країн світу;
- характеризувати особливості сучасної типології та регіонального поділу країн світу;
- пояснювати структуру зайнятості населення, темпи, рівні, форми урбанізації країн та регіонів;
- аналізувати склад та розміщення населення;
- порівнювати співвідношення ресурсозабезпеченості в окремих регіонах;
- виявляти закономірності розміщення природних ресурсів;
- визначати вплив НТР на галузеву структуру і територіальну організацію виробництва;
- аналізувати розміщення провідних галузей промисловості;
- аналізувати сутність, причини виникнення глобальних проблем людства, можливі шляхи їх розв’язання;
- давати економікогеографічну характеристику окремим країнам і реіонам.
- Компетентнісний потенціал курсу (за ключовими компетентностями)
- Спілкування державною мовою
- Математична компетентність
- Основні компетентності у природничих науках і технологіях
- Інформаційно-цифрова компетентність
- Уміння вчитися впродовж життя
- Ініціативність і підприємливість
- Соціальна та громадянська компетентності
- Обізнаність та самовираження у сфері культури
- Екологічна грамотність і здорове життя