Географія

Навчально-методичний комплекс дисципліни

Викладач: Бондарчук О.І.

Відділення «Ветеринарно-технологічне»

Семестр: 1-2.

Освітньо-професійний ступінь: Фаховий молодший бакалавр

Всього годин – 88:

з них аудиторні години: 88( з них практичних - 17 ),

Модулів: 3

Форма підсумкового контролю: залік

Загальною метою географії є формування в студентів географічної картини світу на прикладі вивчення систем розселення та просторової організації економічної діяльності в окремих регіонах і країнах з урахуванням сучасних геополітичних, соціальних, економічних та екологічних аспектів. Мета реалізується через вирішення таких головних завдань:

  • формування в учнів цілісної географічної картини світу;
  • розкриття ролі географії у розв'язуванні економічних, екологічних і соціальних проблем суспільства;
  • створення освітнього середовища для розуміння особливостей участі регіонів і окремих країн у міжнародному поділі праці;
  • розвиток у школярів геопросторового мислення та вміння логічно висловлювати свої думки щодо сучасних процесів у світі;
  • обґрунтування доцільності наукового підходу до природокористування, мотивування екологічно грамотної, здоров’язбережувальноїповедінки;
  • формування картографічної грамотності й культури;
  • вироблення умінь користуватися дже­релами географічної інформації, аналізувати її; застосовувати здобуті географічні знання в практичній діяльності;
  • розвиток здатності до співробітництва під час виконання практичних робіт та проведення досліджень;
  • заохочення засобами географії до самореалізації своїх здібностей, інтересів та життєвих планів.

Очікувані результати вивчення дисципліни:

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

  • Що вивчає соціальноекономічна географія світу,
  • причини формування історикогеографічних регіонів світу,
  • основні форми державного устрою і правління країн світу,
  • кількість населення Землі та окремих країн, типи відтворення населення,
  • співвідношення населення за регіонами світу,
  • види природних ресурсів, закономірності їх розміщення,
  • основні райони розміщення провідних галузей господарства,
  • суть і особливості глобальних проблем людства,
  • основні економікогеографічні характеристики регіонів та окремих країн світу

вміти:

  • називати і характеризувати основні форми державного устрою та управління країн світу;
  • характеризувати особливості сучасної типології та регіонального поділу країн світу;
  • пояснювати структуру зайнятості населення, темпи, рівні, форми урбанізації країн та регіонів;
  • аналізувати склад та розміщення населення;
  • порівнювати співвідношення ресурсозабезпеченості в окремих регіонах;
  • виявляти закономірності розміщення природних ресурсів;
  • визначати вплив НТР на галузеву структуру і територіальну організацію виробництва;
  • аналізувати розміщення провідних галузей промисловості;
  • аналізувати сутність, причини виникнення глобальних проблем людства, можливі шляхи їх розв’язання;
  • давати економікогеографічну характеристику окремим країнам і реіонам.
  • Компетентнісний потенціал курсу (за ключовими компетентностями)
  • Спілкування державною мовою
  • Математична компетентність
  • Основні компетентності у природничих науках і технологіях
  • Інформаційно-цифрова компетентність
  • Уміння вчитися впродовж життя
  • Ініціативність і підприємливість
  • Соціальна та громадянська компетентності
  • Обізнаність та самовираження у сфері культури
  • Екологічна грамотність і здорове життя