«Українська література»

Ефективність навчання залежить від багатьох компонентів: майстерності викладача, методів навчання, забезпечення навчальної діяльності технічними засобами, змісту програм, наявності навчального обладнання. Кабінет є необхідною умовою якісної освіти. Її роль особливо зростає зараз, коли взято курс на формування у студентів предметних, міжпредметних і ключових компетентностей.

Мета створення кабінету полягає у забезпеченні оптимальних умов для організації освітнього процесу та реалізації завдань, які ставить держава перед освітою.

Кабінет української мови та літератури – це творча лабораторія, яка постійно наповнюється різними необхідними для навчання матеріалами, які є конче потрібні для навчання та виховання студентів, для зацікавлення українською мовою та літературою. В ньому проводяться заняття, гурткові, позакласні і факультативні заняття, виховна робота зі студентами.На передній стіні – дошка, на найпочеснішому місці, над дошкою – портрет Т. Шевченка та вислови про мову на спеціальних міні-стендах. На протилежній від дошки стіні розміщена картина Т.Г.Шевченка  на фоні його літературних героїв.

Стенди з розвитку мовлення «Говоримо й пишемо правильно» та «Мистецтво спілкуваннях» нагадують студентам  про значимість культурного розвиненого мовлення у створенні особистості людини, «Літературна карта України» демонструє багатство талантів нашої Батьківщини, а стенди «Читаймо і аналізуймо» та «Літературознавчий калейдоскоп» допомагають студентам опанувати ази теорії літератури.

Планування роботи кабінету складається з урахуванням плану роботи коледжу, діючої програми з мови та літератури, календаря знаменних дат тощо.

Члени гуртка, який діє при кабінеті організовують роботу по створенню нових і оновленню старих стендів, експозицій, стінівок, тематичних папок.

Звернення до літературно-критичного матеріалу має велике значення. Студенти отримують інформацію пізнавального і виховного аспектів, яка спрямована на формування умінь і навичок самостійної роботи з художнім текстом. Аналізуючи художній твір разом з критиком, студент має можливість зіставити свої враження, сприйняття, погляди, думки, висновки з точкою зору вченого, звернути увагу на аргументи, які висуває критик, і порівняти їх зі своїми, зробити висновки. Це один із найефективніших прийомів формування світогляду студента. Знання й уміння, які отримують здобувачі освіти під час роботи з літературно-критичними матеріалами, знадобляться їм у житті незалежно від їхньої майбутньої професії. Запропоновані критичні та літературознавчі праці, зібрані протягом багатьох років і розміщені у спеціальних папках, містять цікавий і цінний матеріал і про письменників, який стане у пригоді на заняттях, з вивчення біографії та творчого шляху митців.

Значення технічних засобів навчання на сучасному етапі вивчення української мови та літератури залишається надзвичайно актуальним. Сьогодні використання інтернету та комп’ютерної техніки дає можливість зробити заняття мови та літератури цікавими, насиченими, зберегти чимало часу, поєднати усі види мистецтва. Студенти на заняттях ефективно використовують ноутбуки, планшети. Створили багато презентацій.

Основні документи та навчально-методичне забезпечення кабінету:

План роботи кабінету

Інвентарна книга

Паспорт кабінету

Інструкція з безпеки праці

Навчальні програми

Календарно-тематичне планування

Програми спецкурсів, факультативів

Підручники, хрестоматії

Словники

Довідковий матеріал

Тексти творів письменників, що вивчаються

Реферати з української мови та літератури

Роздатковий матеріал

Наочні посібники і матеріали

Художня література

Тематичні папки

Стенди