ПОЛОЖЕННЯ
про методичний кабінет
Відокремленого структурного підрозділу"Хомутецький фаховий коледж Полтавського державного аграрного університету"
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
- Методичний кабінет є центром організації навчально-методичної та виховної роботи, визначає її напрями, форми і зміст.
- Методичний кабінет у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативними актами Міністерства освіти і науки України, документами НМЦ, рішеннями держадміністрації області, місцевих рад, Положенням вищого навчального закладу, іншими нормативними актами та цим Положенням.
- Методичний кабінет здійснює свою діяльність за планом роботи на навчальний рік, затвердженим директором вищого навчального закладу.
2. ЗАВДАННЯ
Основними завданнями методичного кабінету є:
- Забезпечення оптимальних умов для організації навчального процесу та реалізації завдань якісної підготовки фахівців;
- Надання методичної допомоги викладачам, керівникам груп у підвищенні їх фахового рівня, удосконаленні педагогічної майстерності;
- Поновлення та систематизація методичних матеріалів, які друкуються у фахових виданнях та розробляються у вищому навчальному закладі, пропаганда досягнень передової педагогічної науки, інноваційних технологій навчання;
- Вивчення, узагальнення та розповсюдження педагогічного досвіду навчально-виховної роботи викладачів вищого навчального закладу;
- Організація виставок методичних розробок викладачів, навчально-методичної літератури, конкурсів передового педагогічного досвіду, технічної творчості та науково-пошукової роботи студентів;
- Сприяння участі викладачів вищого навчального закладу у міжвузівських конференціях, семінарах за пропозицією Міністерства освіти і науки, Управління освіти і науки держадміністрації, вищих навчальних закладів І-ІV рівнів акредитації;
- Формування інформаційного банку даних (картотек на електронних, паперових носіях) з питань змісту освіти, організації навчально-виховного процесу, психолого-педагогічних досягнень, кращих робіт викладачів;
- Забезпечення публікацій з досвіду педагогічної роботи викладачів вищого навчального закладу в засобах масової інформації, підтримування зв’язків із засобами масової інформації;
- Інформування викладачів про нормативні документи в галузі освіти, науково-методичні, навчальні та періодичні фахові видання, надання практичної допомоги у їх використанні.
3. ФУНКЦІЇ
Методичний кабінет відповідно до покладених на нього завдань здійснює такі функції:
- Систематизація та пропагування педагогічних і науково-методичних інновацій (рефератів, статей) в освітній сфері;
- Надання допомоги молодим викладачам, цикловим (предметним) комісіям у веденні навчально-методичної документації;
- Планування, організація та проведення науково-теоретичних, науково-практичних конференцій, науково-методичних семінарів і занять школи молодого викладача;
- Організація підвищення кваліфікації педагогічних працівників, психолого-педагогічної підготовки викладачів професійних дисциплін, які не мають педагогічної освіти;
- Вивчення роботи циклових (предметних) комісій, окремих викладачів щодо ефективності використання різноманітних форм і методів навчання, інноваційних технологій навчання, узагальнення та пропаганда передового педагогічного досвіду роботи викладачів, вищого навчального закладу загалом з найважливіших проблем освіти;
- Видання інформаційних листів про надходження навчально-методичної літератури;
- Підготовка і випуск «Інформаційного вісника» про діяльність вищого навчального закладу;
- Визначення науково-методичних проблем, які реалізовуються вищим навчальним закладом при плануванні та проведенні відкритих занять (лекцій, семінарських, практичних, лабораторних занять), внесення пропозицій щодо подальшого удосконалення різноманітних напрямів педагогічної діяльності вищого навчального закладу;
- Інформування про всеукраїнські, регіональні конкурси, конкурси серед вищих навчальних закладів 1 рівня акредитації та організація участі студентів і викладачів в цих конкурсах;
- Організація рецензування навчальних посібників та навчально-методичної літератури, створених викладачами і схвалених цикловими (предметними) комісіями, методичною радою вищого навчального закладу.
4. ОБЛАДНАННЯ ТА ОСНАЩЕННЯ
- Обладнання та оснащення методичного кабінету забезпечує роботу викладачів дисциплін і включає:
- комп’ютер із доступом до мережі Інтернет, принтер, техніку для тиражування навчально-методичної літератури;
- нормативно-правові документи з питань освіти;
- галузеві стандарти вищої освіти з кожної спеціальності;
- навчальні програми дисциплін циклів загальноосвітньої, гуманітарної та соціально-економічної, математичної, природничо-наукової, професійної та практичної підготовок кожної спеціальності;
- методичні матеріали, що визначають дидактичні вимоги до проведення занять, їх структуру і види;
- матеріали, які відображають ключові проблеми педагогіки і психології, науково-методичні питання, над якими працює колектив вищого навчального закладу;
- вимоги до занять, їх види, структура і методи;
- вимоги до створення підручників, навчальних посібників;
- накази та Положення про проведення конкурсу «Кращий викладач року», на кращий навчально-методичний комплекс навчальної дисципліни тощо;
- узагальнений матеріал про досвід роботи викладачів, керівників груп вищого навчального закладу та вищих навчальних закладів Укоопспілки;
- картотека обліку узагальненого досвіду викладачів;
- новинки навчальної та довідкової літератури, анотованої видавництвами;
- журнали «Інформаційний вісник Міністерства освіти і науки», «Освіта. Технікуми, коледжі», «Проблеми освіти», «Нові технології навчання», «Управління освітою», газети «Освіта», «Освіта України» тощо.
- У методичному кабінеті всі матеріали доцільно систематизувати за такими розділами:
- Організація навчально-виховного процесу, план роботи методичного кабінету.
- Типове положення про атестацію, протоколи атестації, матеріали атестації викладачів.
- Матеріали участі у освітянських виставках.
- Методичні матеріали участі викладачів у Виставці педагогічного досвіду і творчості молоді, конкурсі «Педагогічний Оскар».
- Положення, що діють у коледжі.
- На допомогу молодому викладачу.
- Форми і методи проведення навчальних занять.
- Прогресивні форми і методи навчання.
- Рейтингова оцінка якості роботи викладача, циклових комісій, плани проведення тижнів дисциплін, графіки перевірки КМЗ.
10. Заочна форма навчання .
11. Матеріали методичних об’єднань, семінарів.
12. Практичне навчання і зв’язок з виробництвом.
13. Наукова робота викладачів, статті, плани педагогічних читань.
14. Виховна робота у коледжі.
15. Типові програми.
16. Протоколи методичної ради, адміністративної ради коледжу.
17. Вхідна документація.
18. Нормативно-правові документи кабінету.
5.ДОКУМЕНТАЦІЯ
- Документація методичного кабінету:
- плани роботи методичного кабінету на навчальний рік;
- план роботи методичної ради;
- план роботи «Школи молодого викладача»;
- план підвищення кваліфікації викладачів;
- план-графік проходження атестації викладачів;
- план роботи методичного об’єднання кураторів груп;
- графік проведення відкритих занять, виховних заходів, засідань гуртків, конференцій;
- графік написання навчально-методичної літератури;
- графік проведення тижнів циклових комісій;
- плани роботи педагогічної ради;
- книга реєстрації навчально-методичної літератури, що надходить до методкабінету;
- інформаційно-методичні листи, що надходять з Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, НМЦ
- нормативні документи з питань видання навчально-методичної літератури.
6.КЕРІВНИЦТВО
6.1. Безпосереднє керівництво роботою методичного кабінету здійснює завідувач, який призначається директором вищого навчального закладу та підпорядковується заступнику директора з навчальної роботи.
6.2. Завідувач несе відповідальність за виконання покладених на методичний кабінет завдань і функцій, передбачених цим Положенням.
6.3. При методичному кабінеті організовується методична рада, яка визначає основні напрями методичної роботи вищого навчального закладу, сприяє впровадженню прогресивних форм і методів навчання та виховання, виконує заходи, спрямовані на удосконалення навчально-виховного процесу і підвищення якості підготовки фахівців, надає допомогу щодо ефективності організації методичної і навчально-виховної роботи, здійснює контроль прийнятих рішень і заходів.
7. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ З ІНШИМИ ПІДРОЗДІЛАМИ
7.1. Відповідно до встановленого порядку методичний кабінет взаємодіє з іншими структурними підрозділами вищого навчального закладу.
Введено в дію наказом директора коледжу