ПОЛОЖЕННЯ
про куратора групи
Відокремленого структурного підрозділу
"Хомутецький фаховий коледж Полтавського державного аграрного університету"
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
- Це положення регламентує діяльність куратора групи коледжу.
- Куратор групи – це педагогічний працівник, який здійснює педагогічну діяльність з колективом студентів академічної групи, їх батьками, забезпечує організацію і проведення позанавчальної та культурно-масової роботи, сприяє взаємодії учасників навчально-виховного процесу в створенні належних умов для виконання завдань навчання і виховання, самореалізації та розвитку студентів, їх соціального захисту.
- Куратор групи у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативними актами Міністерства освіти і науки України, рішеннями держадміністрації області, міської ради, наказами і розпорядженнями ПДАУ, Статутом коледжу, іншими нормативними актами та цим Положенням.
- Куратор групи здійснює свою діяльність відповідно до основних завдань коледжу, спрямованих на:
- виховання громадянина України;
- формування особистості студента, його наукового світогляду, розвитку його здібностей та обдарувань;
- виконання вимог галузевих стандартів вищої освіти, підготовку студентів до подальшої освіти і трудової діяльності;
- виховання у студентів поваги до Конституції України, державних символів України, почуття власної гідності, свідомого ставлення до обов'язків, прав і свобод людини і громадянина, відповідальності перед законом за свої дії;
- реалізацію права студентів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
- формування екологічної культури особистості, набуття знань і досвіду розв’язання екологічних проблем, залучення до практичної природоохоронної роботи.
2. ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ КУРАТОРА ГРУПИ
- Обов’язки куратора групи покладаються на штатного педагогічного працівника коледжу, який має повну вищу педагогічну освіту або іншу повну вищу освіту та пройшов спеціальну педагогічну підготовку.
- Обов’язки куратора групи покладаються директором коледжу на педагогічного працівника за його згодою і з врахуванням спеціальності, за якою навчаються студенти групи. У виняткових випадках, з метою дотримання прав та інтересів студентів та їх батьків, зміна куратора групи може бути здійснена впродовж навчального року.
- На куратора групи покладається керівництво однією академічною групою. Посадова інструкція куратора групи розробляються відповідно до цього Положення і затверджується директором коледжу.
- Куратор групи як організатор студентського колективу:
- сприяє забезпеченню умов для засвоєння студентами рівня та обсягу освіти, а також розвиткові їх здібностей;
- створює умови для організації змістовного дозвілля, зокрема організовує відвідування музеїв, театрів, виставок, екскурсій, заходи з охорони довкілля; відповідає за профілактику бездоглядності, правопорушень, планує та проводить відповідні заходи;
- сприяє підготовці студентів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- проводить виховну роботу з урахуванням вікових та індивідуально- психологічних особливостей студентів, їх нахилів, інтересів, задатків, готовності до певних видів діяльності, а також рівня сформованості студентського колективу;
- співпрацює з викладачами, психологами, медичними працівниками, органами студентського самоврядування, батьками та іншими учасниками навчально-виховного процесу з виконання завдань навчання та виховання в студентському колективі, соціального захисту студентів.
- систематично аналізує рівень навчальних досягнень та поведінку студентів;
- створює в академічній групі необхідні умови для оволодіння кваліфікацією, творчого відношення до навчання;
- проводить тематичні виховні години, спрямовані на виховання моральних цінностей, зацікавленості у питанні належності до обраної спеціальності;
- забезпечує дотримання студентами Правил внутрішнього розпорядку коледжу;
- проводить цілеспрямовану індивідуальну роботу зі студентами групи;
- залучає студентів до роботи в гуртках та спортивних секціях;
- залучає студентів до участі в конкурсах професійної майстерності, художньої самодіяльності, олімпіадах з навчальних дисциплін (предметів), науково-практичних конференціях тощо;
- співпрацює з батьками студентів групи та органами студентського самоврядування щодо покращення навчально-виховного процесу.
3. ПРАВА КУРАТОРА ГРУПИ
Куратор групи має право:
3.1. Бути присутнім на навчальних заняттях, екзаменах, захисті курсових та дипломних робіт (проектів) студентів групи.
3.2. Подавати директору коледжу узгоджені із заступниками директора з навчальної та виховної роботи пропозиції про моральне та матеріальне заохочення кращих студентів чи накладення дисциплінарних стягнень.
3.3. Вносити на розгляд директору, педагогічної ради і методичного об'єднання керівників груп пропозиції щодо подальшого удосконалення навчально-виховного процесу в групі.
3.4. Запрошувати батьків для бесіди про успішність та дисципліну студентів групи
4. ПЛАНУВАННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ
- Робота куратора групи має злагоджений, планомірний, продуманий характер відповідно до комплексного плану виховної та навчальної роботи коледжу.
- Куратор групи складає річний план виховної роботи з урахуванням пропозицій студентів, який затверджується заступником директора з виховної роботи.
Орієнтовні вимоги складання плану виховної роботи
- актуальність поставлених завдань у вихованні;
- врахування соціального замовлення держави щодо діяльності, раніше реалізованих цілей, рівня вихованості студентів, невирішених завдань, специфіки діяльності закладу, соціально-педагогічних умов навчально-виховної роботи тощо;
- чіткість, конкретність визначених напрямків у вихованні на подальший період;
- логічні системи запланованих видів діяльності з викладачами, студентами, батьками, спрямованість цих заходів на розв'язання запланованих завдань, на розвиток організаторських умінь, ініціативності, творчості, самостійності мислення, дії кожного студента;
- місце кожної виховної дії в загальній системі навчально-виховної роботи коледжу;
- заходи, спрямовані на корекцію поведінки певних студентів з метою профілактики правопорушень, статевого виховання;
- врахування інтересів всіх учасників навчально-виховного процесу;
- зв’язок та єдність завдань, принципів, змісту, форм, методів, умов та результатів виховної роботи, навчальної та позанавчальної діяльності;
- оптимальність поєднання словесно-інформаційних форм, методів роботи та практичних видів діяльності;
- взаємодія всіх учасників навчально-виховного процесу на формування особистості, яка знаходить правильні рішення в різних життєвих ситуаціях (навчальних, трудових, комунікативних, моральних та інших);
- соціально ціннісна орієнтація, суспільне корисна спрямованість плану, його значення для всіх членів колективу та персонально для кожного тощо.
5. КРИТЕРІЇ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ ВИХОВНОЇ РОБОТИ КУРАТОРА ГРУПИ
5.1.Наявність знань:
- теорії і методики національного виховання та організації позааудиторної виховної роботи;
- специфіки здійснення виховного процесу у вищому закладі освіти;
- особливостей і змісту діяльності куратора академічної групи;
- методики організації та проведення різноманітних форм позааудиторної роботи, діагностики і засобів вивчення особистості студента і навчальної групи;
- специфіки і змісту діяльності студентського самоврядування, громадських організацій тощо.
5.2. Критеріями ефективності управління системою виховної роботи на рівні куратора академічної групи є:
- стабільний режим роботи академічної групи, відсутність серйозних випадків порушень трудової та навчальної дисципліни студентами;
- позитивна мотивація навчально-виховної діяльності студентів, що виявляється у навчально-пізнавальній, науково-дослідній, інших видах діяльності;
- мікроклімат у групі, що сприяє самореалізації особистості кожного студента;
- різноманітність здійснюваних форм виховної позааудиторної роботи, що забезпечують розвиток пізнавальної активності студентів при проведенні різноманітних форм виховної роботи;
5.3.Діяльність куратора може оцінюватися академічною групою. Аналізуючи ефективність роботи куратора за підсумками навчального року (семестру), адміністрація бере до уваги думку академічної групи чи органів студентського самоврядування.
Введено в дію наказом директора коледжу