- На допомогу молодому викладачу
ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ
1.Зміст самостійної роботи студентів із конкретної дисципліни визначається навчальною програмою дисципліни та робочою навчальною програмою вивчення дисципліни.
2.На самостійну роботу можуть виноситись:
- Частина теоретичного матеріалу, менш складного за змістом;
- Окремі практичні роботи, що не потребують безпосереднього керівництва викладача.
3.Самостійна робота студентів забезпечується системою навчально- методичних засобів, передбачених для вивчення конкретної навчальної дисципліни:
- Основна література (підручник, конспект лекцій викладача, навчальні та методичні посібники)
- Додаткова література (наукова, фахова, монографічна, періодична)
- Методичні матеріали (методичні рекомендації щодо виконання самостійної роботи студентами)
4.При плануванні рекомендовано створювати програму самостійної роботи з навчальної дисципліни у вигляді таблиці
Тема яка виноситься на самостійну роботу |
К-сть годин |
Опорні знання |
Знання і навички, якими необхідно оволодіти
|
Вид нав- чального завдання до самос тійної роботи |
Форми контро- лю |
Літе- рату- ра |
5. Система навчально-методичних засобів для забезпечення самостійної роботи студентів
При самостійному опрацюванні навчального матеріалу велике значення для студента має навчально-методичний пакет, зміст якого передбачає:
- Навчальну програму з навчальної дисципліни чітким визначенням змісту обсягу аудиторної і позааудиторної навчальної роботи;
- Пакет лекцій, опорний конспект ;
- Основні поради студентам щодо вивчення конкретної дисципліни ( у письмовій формі) з вимогами до оцінки знань з даної дисципліни;
- Методичні рекомендації щодо вивчення окремих тем чи набуття практичних навичок;
- Перелік тем курсових робіт;
- Перелік питань , що виносяться на семінарські заняття;
- Підбірка контрольних завдань, запитань, тестів для самоперевірки;
- Перелік літератури;
- Робочий зошит (звіт) з виконання самостійної роботи
6. З метою допомоги студентам у оволодінні знаннями самостійно над конкретною темою навчальної дисципліни, викладачу рекомендується підготувати методичні рекомендації, основними складовими яких можуть бути:
- Тема;
- План;
- Література;
- Перелік знань та вмінь, набутих студентами після опрацювання теми;
- Конкретні завдання студенту по кожному винесеному питанню з методичними порадами по їх виконанню;
- Перелік контрольних питань для самоперевірки.
- Залежно від особливостей дисциплін викладач може видавати студентам різні види завдань самостійної роботи:
- Переробка інформації отриманої безпосередньо на обов’язкових навчальних заняттях;
- Робота з відповідними підручниками та особистим конспектом лекцій;
- Самостійне вивчення окремих тем або питань із розробкою конспекту;
- Робота з довідковою літературою;
- Написання рефератів, повідомлень;
- Творчі завдання (доповіді, проекти, есе,огляди тощо);
- Виконання підготовчої роботи до лабораторних та практичних занять;
- Виконання індивідуальних графічних, розрахункових завдань;
- Виконання курсових робіт
- Підготовка письмових відповідей на проблемні питання;
- Виготовлення наочності;
- Складання картотеки літератури за змістом наступної фахової діяльності;
- Підбір власної бібліотеки з основних напрямів наступної фахової діяльності
8. Контрольні заходи включають поточний і підсумковий контроль знань студентів.
Поточний контроль: усна співбесіда, письмове фронтальне опитування, тестова перевірка знань студентів, перевірка домашніх завдань, перевірка набутих вмінь на практичних, лабораторних заняттях та інша форма.
Самостійна робота може контролюватись під час проведення ЛПЗ , семінарів ,теоретичних занять. При модульній системі навчання теми самостійної роботи входять у модуль та їх результати враховуються при виставленні семестрової оцінки.
Результати поточного контролю за самостійну роботу фіксуються у навчальному журналі.